کد خبر: ۱۵۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
رئیس سازمان صمت‌استان  فارس :

راه اندازی  و بهره برداری مجدد  از مجتمع معادن دهبید

ایزدی گفت:آغاز به کار دوباره مجتمع معادن دهبید در شهرستان خرم بید استان فارس ، موجب اشتغالزایی ۷۲۰ نفر شد
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، استاندارفارس در سفر شهرستانی خود به صفاشهر، ضمن  بهره برداری و بازدید از مجتمع معادن دهبید و واحدهای تولیدی سنگ های تزئینی ، از نزدیک در جریان روند فعالیت ،  مشکلات، نیازها و ظرفیت‌های این معدن و واحدهای  صنعتی و تولیدی قرار گرفت.

حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه استان فارس و منطقه خرم‌بید دارای معادن غنی کانی‌های فلزی و غیرفلزی ازجمله سنگ‌های تزئینی است گفت: فعاليت مجتمع معادن دهبید (معدن چاه مرغي)  شهرستان خرم بيد به عنوان بزرگترين معدن سنگ مرمريت كشور از سر گرفته شد تا با ظرفیت استخراج اسمی سالانه ۲۰۰  هزار تن، زمينه بازگشت تعداد ۷۲۰ نفر را به فعاليت و عرصه استخراج و فرآوري اين مواد معدني فراهم شود.

وی با اشاره به ذخیره قطعی بیش از  ۱۷ میلیون تن ماده معدنی  در مجتمع معادن دهبید اظهار كرد: از سرگيري فعاليت اين معدن در عرصه كارآفريني و اشتغال ، شکوفایی اقتصادی منطقه نیز ارز آوری و صادرات محصولات ، اثرات مثبتي بر اقتصاد منطقه و كشور خواهد داشت.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار كرد:  تعداد  ۱۸۵ كارخانه سنگبري در حوزه سنگ تزئینی و نما  با اشتعال بالغ بر ۴۰۰۰ نفر در دو بخش معدن و صنایع معدنی در  خرم بيد فعال است.

 افتتاح  ۱  واحد تولیدی سنگ های ساختمانی تزئینی  با حضور استاندار و برخی مسئولان استان درشهرستان خرمبید

ایزدی‌افزود: یک  واحد تولیدی سنگ‌های ساختمانی تزئینی با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۰۰  میلیارد ریال و تولید سالانه ۱۵ هزارتن انواع سنگ‌های ساختمانی تژئینی اسلب و ایجاد اشتغال برای تعداد ۳۰ نفر توسط بخش خصوصی و ماشین آلات و تجهیزات ساخت داخل در شهرستان خرمبید به بهره برداری رسید.

 وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی تکنولوژی سنگ‌بری‌ها تصریح کرد : استان فارس در تولید سنگ تزئینی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است ، دراین راستا  تبدیل ارزش افزوده مواد معدنی در استان و برطرف کردن نیاز صنایع داخلی از جمله سیاست گذاری‌های سازمان و وزارت صمت است.

به گزارش شیرازه، شهرستان خرم بید با داشتن گنجینه‌ای از معادن سنگ‌های مرمریت تزئینی، ساختمانی و نما به رنگ های کرم، مشکی، طوسی و ... به عنوان پایتخت سنگ های تزئینی ایران مشهور است و در زمینه سرمایه‌گذاری به منظور فرآوری و برش انواع سنگ‌های تزئینی و ساختمانی شهرستانی مستعد و فعال می باشد این شهرستان داری تعداد ۳۸ معدن با اشتغال ۱۵۰۰ نفر  و استخراج  سالیانه ۱.۴ میلیون تن  با ذخیره قطعی  ۱۴۲ میلیون تن  فعال است.

 انتهای پیام/ س 
نظرات بینندگان